Content

Κυριακή, Φεβρουαρίου 05, 2006

"τί μου τη χάρισες αυτήν την ταμπακέρα;"

"Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα, ότι τα εκάστοτε εξωτερικά ερεθίσματα που προσλαμβάνουμε με τις αισθήσεις μας, στον παρόντα χρόνο, όχι μόνο δεν αποτελούν την πραγματική αιτία για το τί αισθανόμαστε ή το πώς αντιδρούμε σχετικά, όπως γενικά πιστεύουμε, αλλά στην ουσία δεν είναι παρά μόνο η επιφανειακή αφορμή για ό,τι ακολουθεί.
Ήδη πριν από δυο χιλιάδες χρόνια περίπου ο στωικός φιλόσοφος Επίκτητος, τον 1ο μ.Χ. αι., είχε αντιληφθεί αυτόν τον προβληματισμό λέγοντας:
"Ταράσσει τους ανθρώπους ου τα πράγματα, αλλά τα περί των πραγμάτων δόγματα"
Δηλαδή σε σημερινή απόδοση:
"Τους ανθρώπους δεν τους απασχολούν τα ίδια πράγματα( τα σημαίνοντα, όπως θα λέγαμε σήμερα) αλλά ό,τι νομίζουν σχετικά με αυτά( τα σημαινόμενά τους)"
Κωνσταντίνος Παγώνης-Στοιχεία Σημειολογίας
_______

2 σπόροι:

drskafidas says:
at: Δευτέρα, Φεβρουαρίου 06, 2006 12:43:00 μ.μ. είπε...

good week kai apo mena!

Παπαρούνα says:
at: Τετάρτη, Φεβρουαρίου 08, 2006 12:17:00 π.μ. είπε...

καλή εβδομάδα και σε σας..:)
τί εβδομάδα, δηλαδή, εγώ δεν ξάνακανω πρόβλεψη για τον καιρό..

Η φωτογραφία μου
Επέλεξα επίτηδες την οδό Μαυροματαίων, για να ξορκίζω την έκφραση "μαύρα μάτια κάναμε να σε δούμε"... Γ.Ξανθούλης
"ο σουρεαλισμός αποδεικνύει ότι το υπερπραγματικό είναι η ίδια η ανυπότακτη πραγματικότητα απαλλαγμένη από το κοινότοπο."
Μαλβίνα Κάραλη
____________________

"Μασάω λαίμαργα το καιρό
κι όλο σε περιμένω"

Γιάννης Κοντός

στο ψάξιμο

"Νύχτωσε πάλι
Η μέρα που ήταν να 'ρθει σήμερα τι απέγινε;"

Γιάννης Αγγελάκας
____________________

"Έχω ζήσει τόση πολύ βουβαμάρα εδώ μέσα, που για μένα τα γράμματα παίζανε το ρόλο συζήτησης. Μετά κατάφερα να κουβεντιάζω ολομόναχη."
Ιωάννα Καρυστιάνη
"Κανείς να μη μάθει πώς ζήσαμε,
κανείς να μην ξέρει από πού ερχόμαστε και, προπαντός,
κανείς να μη μάθει ποτέ πώς πεθάναμε."

Γιώργος Χειμωνάς
____________________

"Είναι η περίληψη
των σιωπών μου που εκρήγνυται και φέγγω ολόκληρη
όταν λυπάμαι"

Στέλλα Βλαχογιάννη
____________________

"Η οικογένειά μας έπασχε
από μιαν ανίατη ασθένεια:τις αναμνήσεις"

Μάνος Ελευθερίου

όλο το σώμα μου συρτάρια

"Ζήσαμε πάντοτε αλλού και μόνον όταν κάποιος μας αγαπήσει
ερχόμαστε για λίγο."

Τάσος Λειβαδίτης
____________________

"πιάνομαι γερά από
τον τρόπο μου που έχω να σαρώνομαι"

Κική Δημουλά
____________________

"Κάθε φορά που σώζεται κάποιος συναντάει το παιδικό εαυτό του με τρύπες σ' ολόκληρο
το σώμα"

Χρήστος Βακαλόπουλος




followers